Alles over full hybrid auto's!

Rijden op lucht met Peugeot 208 HYbrid Air 2L
Rijden op lucht met Peugeot 208 HYbrid Air 2L Peugeot demonstreert op de Parijse motorshow 2014 de concept 208 HYbrid Air 2L. In het streven naar verlagen van brandstofverbruik is in samenwerking met o.a. Michelin in het Platform Automobiel PFA de HYbrid Air techniek ontwikkeld. De Peugeot 208 HYbrid Air 2L zal nu uitgevoerd met deze techniek te zien zijn.

Voor de HYbrid Air technologie is de (hand)versnellingsbak gewisseld voor een systeem bestaand uit:
- een tank voor samengeperste lucht
- een expansievat
- een motor met pomp (hydrolisch) op elektronische versnellingsbak

Er kan gereden worden op samengeperste lucht, waarbij geen brandstof wordt verbruikt en de CO2 uitstoot 0 gram is. Deze modus is geschikt voor stadsritten. Verder is het mogelijk om op benzine of gecombineerd te rijden. Doel is zo weinig mogelijk brandstof verbruiken. Het energiepeil (lucht) wordt door middel van remmen of door de benzinemotor aangevuld.

Het brandstofverbruik is verder verlaagd door een verbetering van de luchtweerstand, verlagen van het gewicht van de Peugeot 208 en de bandenkeuze.

0914
Rijden op lucht met Peugeot 208 HYbrid Air 2L

Ander nieuws

Automerken
- Algemeen nieuws (1 auto)
- Audi (9 auto's)
- BMW (4 auto's)
- Chevrolet (1 auto)
- Citroen (5 auto's)
- Fisker (1 auto)
- Ford (2 auto's)
- Honda (6 auto's)
- Jaguar (1 auto)
- Kia (5 auto's)
- Land Rover (1 auto)
- Landrover (1 auto)
- Lexus (3 auto's)
- Mercedes (4 auto's)
- Mitsubishi (3 auto's)
- Nissan (1 auto)
- Opel (1 auto)
- Peugeot (9 auto's)
- Porsche (4 auto's)
- PSA (1 auto)
- PSA concern (1 auto)
- Toyota (11 auto's)
- Volkswagen (8 auto's)
- Volvo (3 auto's)
Privacy Policy