Alles over full hybrid auto's!

Gebruik van Plug In Hybride kan zuiniger
Gebruik van Plug In Hybride kan zuiniger Een onderzoek op verzoek van Opel en Toyota door CE Delft heeft uitgewezen, dat veel bestuurders van de Plug In Hybride auto de rijstijl (of het oplaadgedrag) niet veranderen, waardoor men nog teveel gebruik maakt van brandstof uit de pomp in plaats van stroom uit het stopcontact. Opel en Toyota zijn bang, dat de overheid de belastingvoordelen voor de Plug In Hybrid gaat aanscherpen, als blijkt dat deze zuinige modellen worden aangeschaft wegens de lage of geen bijtelling en vervolgens toch de tankpas van de werkgever volop gebruikt wordt. De interesse van leaserijders voor hybride rijden zou dan weer kunnen afzwakken, wat niet past in het plaatje van onder andere de Ampera en de Prius dat Opel en Toyota graag zien.

De oplossing zou kunnen liggen in een financiële prikkel door de werkgever en overheid waarbij de kosten voor brandstofverbruik als controle middel gebruikt kunnen worden. Ook zouden de oplaadpunten een betere beschikbaarheid moeten krijgen. Training van de bestuurder is een derde optie die het verbruik en de CO2 uitstoot, waar het natuurlijk ook om draait, naar beneden zou kunnen krijgen.

Bestuurders zoals de zzp-er, die wel zelf de kosten van het verbruik draagt, blijken beter rekening te houden met het tijdig opladen van de accu.

0613
Gebruik van Plug In Hybride kan zuiniger

Gebruik van Plug In Hybride kan zuiniger

Ander nieuws

Automerken
- Algemeen nieuws (1 auto)
- Audi (9 auto's)
- BMW (4 auto's)
- Chevrolet (1 auto)
- Citroen (5 auto's)
- Fisker (1 auto)
- Ford (2 auto's)
- Honda (6 auto's)
- Jaguar (1 auto)
- Kia (5 auto's)
- Land Rover (1 auto)
- Landrover (1 auto)
- Lexus (3 auto's)
- Mercedes (4 auto's)
- Mitsubishi (3 auto's)
- Nissan (1 auto)
- Opel (1 auto)
- Peugeot (9 auto's)
- Porsche (4 auto's)
- PSA (1 auto)
- PSA concern (1 auto)
- Toyota (11 auto's)
- Volkswagen (8 auto's)
- Volvo (3 auto's)
Privacy Policy